LANDI RENZO EVO OBD

DESCRIERE GENERALĂ

   Sistemul GPL (instalația GPL auto) Landi Renzo EVO OBD are ca puncte forte fiabilitatea şi precizia autocalibrării menținând astfel potențialul motorizării realizat de producătorul de autovehicule.
   Dimensiunea compactă, a componentelor face instalaţia GPL auto (sistemul GPL) Landi Renzo EVO OBD potrivită pentru majoritatea ve-hiculelor ce beneficiază de un sistem de injecţie catalizată multipunct. Este proiectat pentru autovehicule cu motorizări de până la 6 cilindri, normal aspirate sau turbo.  Instalaţia GPL auto Landi Renzo EVO OBD este compatibilă cu norma de poluare (Euro 6).
   Sistemul GPL (instalația GPL auto) Landi Renzo EVO OBD este pusă la dispoziția clienților prin două variante constructive:
1. Landi Renzo EVO OBD – pentru motorizări de 2, 3 sau 4 cilindri;
2. Landi Renzo EVO OBD – pentru motorizări de 5 sau 6 cilindri.

DESCRIERE COMPONENTE

A.1. Centrala GPL Landi Renzo EVO OBD (2,3 sau 4 cilindri) este asamblată într-o carcasa de tehnopolimer si beneficiază de rezistență ridicată la umiditate și praf potrivit standardului IP54. Centrala poate fi descrisă de instalarea uşoară, fiabilitate şi costuri reduse. Aceasta beneficiază de o conexiune OBD II realizând integrarea instalației GPL în rețeaua de calculatoare a autovehiculului.

A.2. Centrala GPL Landi Renzo EVO OBD (5 sau 6 cilindri) asamblată într-o carcasă metalică și beneficiază de rezistență ridicată la praf, temperaturi înalte și apă potrivit standardului IP6K9K. Aceasta permite controlul amănunţit asupra sistemului de injecție de benzină prin intermediul conexiunii OBD II.

B. Rampa de injectoare GPL EVO realizată prin procedee de injecție cu material din tehnopolimer combină caracteristicile tehnice ale injectoarelor de ultimă generaţie cu o rezistență bună la impurităţile din GPL.

C. Reductorul GPL este un reductor de tipul monotreaptă, compensat vacumatic, ce beneficiază de schimbător de căldura lichid de răcire-GPL.

D. Comutatorul GPL permite vizualizarea şi selectarea carburantului pe care doriţi să-l utilizaţi. De asemenea acesta permite vizualizarea nivelului de carburant GPL din rezervor prin intermediul celor 5 leduri din partea superioară. Comutatorul GPL dispune de un dispozitiv acustic, care atenţionează utilizatorul cu privire la trecerea pe benzină pentru joasă presiune (la terminarea carburantului) sau la trecerea pe benzină în urma apariției unei erori ( funcție de diagnoză).

E. Multivalva GPL – permite stocarea carburantului în rezervorul GPL, menține sub control presiunea carburatului GPL fiind un element de siguranță al instalației GPL auto și asigură alimentarea cu carburant GPL a componentelor din compartimentul motor prin intermediul conductelor de înaltă presiune la îndeplinirea condițiilor optime de uti-lizare a carburantului alternativ GPL.

10 MOTIVE să alegi instalația GPL Landi Renzo EVO
OBD

– Protocol de comunicare OBD II (corectori, gestionare erori, adaptivitate în funcție de carburant și sarcina motorului);

– Gestionare individuală pentru cele două electrovalve de siguranță;

– Proiectată pentru a fi foarte simplu de folosit, cu interfață intuitivă;

– Dispune de o funcție de autocalibrare foarte eficientă;

– Este compatibilă cu normele de poluare Euro 6, Euro5, Euro 4, Euro 3, Euro 2;

– Se montează foarte ușor;

– Suportă o gamă de reductoare diversă, în funcție de puterea motorului;

– Are în componenţă o rampă de injectoare GPL fiabilă chiar și în condițiile în care gazul prezintă impurități;

– Face o diagnoză amănunţită a sistemului de alimentare cu carburant;

– Este compatibilă cu majoritatea autovehiculelor ce beneficiază de injecție multipunct catalizată.

AVANTAJE TEHNOLOGICE

A.1.Centrala GPL Landi Renzo EVO OBD (2, 3 sau 4 cilindri)

A.2. Centrala GPL Landi Renzo EVO OBD (5 sau 6 cilindri)

– *beneficiază de funcție autoadaptivă ( autocorecție în timp real ) conform informaţiior primite de la sistemul de management al motorului prin intermediul comunicării de tipul OBD II (protocol de co-municare K și CAN);

– *realizează test de verificare a funcționării pentru comutator și cele două electrovalve;

– *beneficiază de strategia de prelevare a semnalului de turație motor direct de la senzorul de axă cu came;

– *gestionează motorizări ce beneficiază de echiparea Valvetronik și Start&Stop;

– permite activarea modului service de funcționare la ralanti exclusiv pe benzină în vederea stabilirii posibilității de identificare a funcționării defectuoase a motorului utilizând carburantul benzină;

– *permite utilizarea dispozitivului opțional Landi Renzo Connect, pentru vizualizarea raportului de utilizare al carburanților benzină/ GPL (consum GPL, autonomie, viteza medie de exploatare, economie realizată utilizând carburantul GPL, emisiile CO2, etc.);

– *permite activarea strategiei de recunoaștere a realimentării și trecerea automată pe GPL la pornirea motorului;

– posibilitate de gestionare a carburantului GPL;

– poate echipa motorizări pe benzină normal aspirate și turbo;

– poate comanda 5 tipuri constructive de injectoare GPL;

– utilizează o strategie de prelevare a semnalului de turație motor direct din semnalul de injecție cu benzină;

– strategie prelevare semnal de turație motor direct de la senzorul de axă cu came sau senzor arbore cotit;

– gestionează motorizări de 2, 3 sau 4 cilindri;

– permite trecerea pe GPL la un prag de turație stabilit de unitatea service montator și în funcție de modul de funcționare al motorului;

– schimbarea tipului de carburant de la benzină la GPL se poate realiza la un prag de temperatură al reductorului/vaporizator stabilit de unitatea service montator;

– permite pornirea motorului (cu temperatură ridicată) direct pe GPL când temperatura acestuia este de cel puțin 50°C;

– permite un număr de 10 porniri ale motorului pe GPL (cu temperatură scăzută) în caz de avarie al sistemului de injecție cu benzină;

– unitatea electronică de control permite funcționarea având o tensiune de alimentare între 9-16 V;

– gestionează motorizări ce beneficiază de echiparea Valvetronik, Start&Stop, Flex Fuel;

– permite posibilitatea de selectare a unui singur semnal de trecere pe benzină în caz de finalizare carburant GPL sau eroare în memo-rie (meniul
DIAGNOZĂ);

– *poate supraveghea semnalul trimis de senzorii (1 sau 2) de oxigen disponibili pe traseul de evacuare (înainte sau după catalizator) al gazelor arse pentru o diagnoză mai precisă;

– *permite activarea strategiei de recunoaștere a realimentării și trecerea automată pe GPL la pornirea motorului;

– *permite gestionarea alimentării pompei de benzină realizând cu succes funcțiile de adiție cu benzină în zonele implementate de unitatea service;

– *permite stabilirea strategiei de adaptivitate în funcție de tipul de corectori de benzină de care beneficiază sistemul de injecție;

– *realizează test de verificare a funcționării pentru comutator și cele două electrovalve;

– *beneficiază de funcție autoadaptivă (autocorecție în timp real) conform informaţiior primite de la sistemul de management al motorului prin intermediul comunicării de tipul OBD II;

– permite activarea strategiei de informare utilizator asupra perioadei de realizare a reviziilor sistemului GPL (instalația GPL auto) în funcție de tipul utilizatorului (exploatare în regim de persoană fizică/juridică);

– *permite utilizarea dispozitivului opțional Landi Renzo Connect, pentru vizualizarea raportului de utilizare al carburanților benzină/ GPL (consum GPL, autonomie, viteza medie de exploatare, economie realizată utilizând carburantul GPL, emisiile CO2, etc.);

– utilizează strategia de prelevare semnalului de turație motor direct din semnalul injecției de benzină;

– gestionează motorizări de 5,6 sau 8 cilindri;

– permite pornirea motorului (cu temperatură ridicată) direct pe GPL când temperatura acestuia este de cel puțin 50°C;

– permite trecerea pe GPL la un prag de turație stabilit de unitatea service montator și în funcție de modul de funcționare al motorului;

– schimbarea tipului de carburant de la benzină la GPL se poate realiza la un prag de temperatură al reductorului/ vaporizator stabilit de unitatea service montator;

– permite un număr de 10 porniri ale motorului (cu temperaturi scăzute) în caz de avarie al sistemului de injecție cu benzină;

– unitatea electronică de control permite funcționarea având o tensiune de alimentare între 9-16V;

– permite posibilitatea de selectare a unui singur semnal de trecere pe benzină în caz de finalizare a carburantului GPL sau eroare din memorie (DIAGNOZĂ);

– permite dezactivarea comutatorului pentru situațiile când autoturismul se dorește a fi utilizat doar pe GPL.

B. Rampa de injectoare GPL EVO

– echipare monobloc 4 cilindri, 3 cilindri, 2 cilindri;

– injector de tip normal închis;

– presiune de lucru între 0.5 -4.5 bar;

– durata de viața 300 milioane de cicluri (determinare de laborator);

– temperatură de funcționare între -20°C…+120°C;

– presiune de test 10bar (147PSI);

– timp de deschidere 2,45ms;

– timp de închidere1,9ms;

– prezintă omologare conform Regulamentului European 67

C. Reductorul GPL

– poate echipa motorizări aspirate sau turbo până la 110kW (reductor LI02 ) sau până la 210kW (reductor LI10 );

– este echipat cu o supapa de suprapresiune (3.5 bar, 5.5bar);

– debitul nominal de funcționare este între 30 – 40 kg/h (în funcție de versiune);

– temperatură de lucru între -20°C…+120°C

– prezintă omologare conform Regulamentului European 6

D. Multivalva GPL

– integrează 5 supape de control al rezervorului (a. supapă unisens de alimentare cu car-burant GPL; b. supapă de suprapresiune; c. supapă de limitarea alimentării la 80% din volumul total al rezervorului; d. supapă mecanică de blocare a alimentării reductorului cu carburant; e. supapă comandată electric – electrovalvă – de către centrala GPL)

– include un senzor de nivel de carburant GPL (identificarea nivelului de carburant direct pe rezervor);

– prezintă omologare conform Regulamentului European 67

E. Furtunuri GPL

F. Conducte de înaltă presiune

– racordurile flexibile produse de Parker ITR, Maflow pentru conectarea componentelor GPL din compartimentul motor;

– de tipul Autogas ECE67 (Parker ITR) sau Maflow (LPG-CNG LP) prezintă omologări confrom Regulamentului European 67

– conducte de înaltă presiune din cupru produse de Zetaesse, Zamka-bel;

– conducte de înaltă presiune cu o grosime de 1mm acoperite cu o protecție din policlorura de vinil (PVC)